Gratis bezorgd vanaf 199 euro Levering binnen 3 tot 4 werkdagen Beoordeeld met 9.6 / 10 De pizzaoven specialist sinds 2006

Algemene voorwaarden aan zakelijke klanten (HORECA)

voor consumenten

Lees meer
Fornitalia

Artikel 1 - Definities

De hieronder aangegeven definities hebben in het kader van deze algemene voorwaarden de volgende betekenis:

  1. Goederen: een fysiek, tastbaar goed (of goederen) die worden aangeboden voor verkoop of levering, zoals maar niet uitsluitend, pizzaovens.
  2. Overeenkomst: Elke overeenkomst tussen verkoper en wederpartij, inclusief overeenkomsten gesloten op afstand.
  3. Services: Diensten die worden aangeboden zoals, maar zijn niet beperkt tot, onderhoudsservice, garantieservice, storingsservice, in-bedrijfstellingsservice, opslagservice, transportservice, verhuisservice stenen oven, onderdelenservice, verkoopservice gebruikte oven, spijtservice, calamiteiten en service buiten werkuren.
  4. Verkoper: De natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten aanbiedt, zie artikel 1
  5. Wederpartij: De zakelijke klant van de verkoper, die geen consument is.

Artikel 2 - Identiteit van de verkoper

Fornitalia Pizzaovens

Handelend onder de naam/namen: Fornitalia, Fornitalia Pizzaovens, Pizzaovens.be, NEDITA, Pizzaovens.nl

Vestigingsadres:      Sint Catharinaweg 2, 5731 SB Mierlo

KvK-nummer:          81049307

BTW- nummer:        NL002586426B08

Artikel 3 - Toepasselijkheid van deze voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn uitdrukkelijk niet van toepassing op overeenkomsten met natuurlijke personen die niet handelen in de uitoefening van hun beroep of bedrijf.
  2. Deze algemene voorwaarden gelden voor de totstandkoming, inhoud en uitvoering van alle overeenkomsten tussen de verkoper en de wederpartij, evenals voor alle offertes van de verkoper, ongeacht of deze via de website/webshop zijn uitgebracht.
  3. Inkoop- en andere voorwaarden die door de wederpartij van toepassing worden verklaard, zijn niet bindend voor de verkoper, tenzij deze uitdrukkelijk en schriftelijk door de verkoper zijn aanvaard. Het feit dat de verkoper een mededeling van de wederpartij, waarin deze stelt dat de voorwaarden van de verkoper niet worden aanvaard en de eigen voorwaarden van toepassing verklaart, niet tegenspreekt, betekent niet dat de verkoper de voorwaarden van de wederpartij aanvaardt.
  4. Afwijkingen van deze voorwaarden moeten uitdrukkelijk en schriftelijk met de verkoper worden overeengekomen. Indien de verkoper schriftelijk akkoord gaat met de toepasselijkheid van afwijkende voorwaarden, blijven deze algemene voorwaarden voor het overige van kracht, ook als dit niet expliciet wordt vermeld. De wederpartij kan geen rechten voor de toekomst ontlenen aan eventuele overeengekomen afwijkingen van deze voorwaarden.
  5. Indien een bepaling van deze voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk (ver)nietig(d) is, dan blijven de overige bepalingen volledig van toepassing.

Artikel 4 – Offertes

  1. Alle offertes van de verkoper zijn vrijblijvend, tenzij er uitdrukkelijk een termijn voor aanvaarding in is opgenomen.
  2. Als een vrijblijvende offerte door de wederpartij wordt aanvaard, heeft de verkoper het recht om het aanbod onmiddellijk na ontvangst van de aanvaarding te herroepen.
  3. Alle informatie en specificaties met betrekking tot maten, gewichten, capaciteit, etc., die bij een offerte worden verstrekt, zijn altijd bij benadering. Deze zijn alleen bindend voor de verkoper als dit uitdrukkelijk schriftelijk is bevestigd. Alle verstrekte gegevens en informatie blijven eigendom van de verkoper en moeten op eerste verzoek worden geretourneerd.
  4. De wederpartij draagt het risico voor de niet-juiste uitvoering van de door hem opgegeven aanwijzingen en specificaties, indien deze niet schriftelijk aan de verkoper zijn doorgegeven.

Artikel 5 – Prijzen

  1. Tenzij anders vermeld, zijn alle prijsopgaven onder voorbehoud van prijswijzigingen.
  2. Tenzij anders vermeld, zijn de prijzen gebaseerd op de inkoopprijzen, lonen, loonkosten, sociale en overheidslasten, vrachten, assurantiepremies en andere kosten die gelden op de datum van de offerte of order.
  3. Tenzij anders vermeld, zijn de prijzen exclusief:
    1. De aanlegkosten van leidingen en bijkomende werkzaamheden zoals hak-, breek-, metsel-, timmer-, stukadoors-, schilder-, behangers-, herstel- of andere werkzaamheden.
    2. De kosten voor het bedrijfsklaar opstellen en de aansluiting van apparatuur aan de leidingen.
    3. BTW, invoerrechten, andere belastingen, heffingen en rechten.
    4. De kosten van verpakking, in- en uitlading, vervoer en verzekering.
  4. Tenzij anders vermeld zijn de prijzen vermeld in Nederlandse valuta, waarbij eventuele koerswijzigingen worden doorberekend.
  5. Bij stijging van de kosten van materialen, halffabricaten of diensten die nodig zijn voor de uitvoering van de overeenkomst, van lonen, van werkgeverslasten sociale verzekering, of bij aanzienlijke wijzigingen in valutaverhoudingen, nadat de overeenkomst tot stand is gekomen, is de verkoper gerechtigd de overeengekomen prijzen dienovereenkomstig te verhogen.

Artikel 6 - Levering en levertijd

  1. Tenzij anders overeengekomen, vindt levering plaats vanaf ons bedrijf/magazijn. Franco levering gebeurt alleen als dit expliciet op de factuur of anderszins door de verkoper is aangegeven.
  2. De overeengekomen leveringstermijnen zijn nooit als fatale termijn te beschouwen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Bij niet-tijdige levering moet de wederpartij de verkoper schriftelijk in gebreke stellen.
  3. De verkoper mag in gedeelten leveren (deelleveranties) en deze afzonderlijk factureren. Betaling door de wederpartij moet dan plaatsvinden volgens de bepalingen onder ‘Betaling’.
  4. Als de wederpartij de zaken van de vervoerder aanneemt, geldt dit als bewijs dat de verpakking in goede staat is, tenzij de wederpartij op de vrachtbrief of het ontvangstbewijs anders heeft vermeld.
  5. Als de wederpartij de zaken na de overeengekomen leveringstijd niet afneemt, worden deze voor zijn rekening en risico opgeslagen. Na vier (4) weken na de overeengekomen leveringstijd mag de verkoper de overeenkomst ontbinden en de zaken verkopen. De kosten en eventuele minderopbrengst komen voor rekening van de wederpartij. De opslagkosten bedragen 8% per maand, berekend over de factuurwaarde.
  6. Voor goederen die op termijn worden geleverd (afname voor een bepaalde datum), kan de verkoper vooruitbetaling verlangen.

Artikel 7 – Transport

  1. De verkoper kiest, rekening houdend met de aard van de te vervoeren zaken, de meest gebruikelijke route en wijze van verzending. De verkoper zal zoveel mogelijk rekening houden met de wensen van de wederpartij. Eventuele extra kosten die hierdoor ontstaan, zijn voor rekening van de wederpartij. De verkoper is niet aansprakelijk voor vertragingen die hieruit voortvloeien.
  2. Het transport van de goederen is altijd voor rekening en risico van de wederpartij, zelfs als de vervoerder eist dat op vrachtbrieven, vervoersadressen, etc., wordt vermeld dat alle vervoersschade voor rekening en risico van de afzender is.

Artikel 8 – Betaling

  1. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, moeten facturen voor geleverde goederen, uitgevoerde werkzaamheden en/of geleverde diensten binnen vijf (5) dagen na factuurdatum worden betaald. Betaling dient te geschieden zonder enige inhouding, opschorting, korting of schuldvergelijking, door storting of overmaking op een door de verkoper aangewezen bank- of girorekening.
  2. De verkoper heeft het recht om voldoende zekerheid, contante betaling of vooruitbetaling te verlangen voordat hij overgaat tot levering of doorgaat met leveren. Dit geldt ook als de verkoper krediet heeft verleend aan de wederpartij. De eerste levering vindt altijd plaats na vooruitbetaling van 80% van het totaalbedrag van de goederen, tenzij anders is overeengekomen.
  3. De vordering tot betaling van al het verschuldigde is onmiddellijk opeisbaar bij niet stipte betaling op de vervaldag, bij faillissement of surseance van betaling van de wederpartij, bij toepassing van de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen, bij ondercuratelestelling, bij beslaglegging op de goederen van de wederpartij, en bij overlijden, liquidatie of ontbinding van de wederpartij.
  4. Indien de wederpartij niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, heeft de verkoper zonder ingebrekestelling het recht om een rente van 1,0% per maand in rekening te brengen. Deze rente wordt berekend vanaf de vervaldag, waarbij een gedeelte van een maand als een hele maand wordt gerekend. Na een vol jaar wordt het bedrag waarover rente wordt berekend, vermeerderd met de over dat jaar verschuldigde rente.
  5. Iedere betaling van de wederpartij wordt eerst gebruikt voor de betaling van verschuldigde rente en invorderings- en administratiekosten, en daarna in mindering gebracht op de oudste openstaande rekening.
  6. Indien na het verstrijken van de betalingstermijn nog geen betaling is ontvangen, is de wederpartij alle door de verkoper gemaakte buitenrechtelijke incassokosten verschuldigd, met een minimum van €500,00 exclusief BTW. Indien de verkoper een gerechtelijke procedure tegen de wederpartij instelt vanwege het niet nakomen van een verplichting, moet de wederpartij ook alle kosten vergoeden die de verkoper maakt in het kader van deze procedure, inclusief advocaatkosten.

Artikel 9 – Afwijkingen

  1. De door de verkoper aan wederpartij verstrekte gegevens over maten, inhoud, gewicht, etc. van de goederen zijn slechts bij benadering.

Artikel 10 – Overmacht

  1. Verkoper is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien zij daartoe verhinderd is als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan verkoper’s schuld, noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt. Hieronder vallen in ieder geval, maar niet uitsluitend:
  1. Het niet, niet tijdig of niet behoorlijk leveren van een prestatie door derden die van belang is voor de prestatie van de verkoper;
  2. Stakingen;
  3. Storingen in het verkeer;
  4. Overheidsmaatregelen die de verkoper hinderen in het tijdig of deugdelijk nakomen van zijn verplichtingen;
  5. Bovenmatig ziekteverzuim;
  6. Oorlog, oorlogsgevaar, burgeroorlog, terrorisme, oproer, molest;
  7. Een pandemie of epidemie;
  8. Brand, waterschade, overstroming;
  9. Werkstaking, bedrijfsbezetting, uitsluiting;
  10. In- en uitvoerbelemmeringen;
  11. Defecten aan machinerieën, storingen in de levering van energie;
  12. Omstandigheden bij derden van wie de verkoper de benodigde materialen of grondstoffen geheel of gedeeltelijk moet betrekken;
  13. Problemen bij opslag of gedurende transport, al dan niet in eigen beheer.
  1. Als aflevering of afname door overmacht langer dan één maand wordt vertraagd, is verkoper bevoegd de verkoopovereenkomst te ontbinden, zonder verdere rechten.
  2. Als de verkoper bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan zijn verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk kan voldoen, is hij gerechtigd het reeds geleverde of leverbare deel afzonderlijk te factureren. De wederpartij is verplicht deze factuur te voldoen alsof het een afzonderlijk contract betreft, tenzij het geleverde of leverbare deel geen zelfstandige waarde heeft.

Artikel 11 – Garantie

  1. De verkoper levert al haar producten met een garantie die gelijk is aan de door de producent van de goederen geboden fabrieksgarantie. De garantiebepalingen van de fabrikant zijn leidend en bindend.
  2. De garantie op de goederen vervalt onder de volgende omstandigheden:
  1. Onjuist gebruik: Als de goederen verkeerd of onzorgvuldig worden gebruikt.
  2. Onjuiste opslag of onderhoud: Wanneer de wederpartij of derden de goederen onjuist opslaan of onderhouden.
  3. Installatiefouten: Indien de installatie niet volgens de meegeleverde montage- en gebruikershandleiding is uitgevoerd.
  4. Niet-naleving van bouwvoorschriften: Als de installatie niet voldoet aan de plaatselijke bouwvoorschriften.
  5. Gebruik van onjuiste brandstoffen: Bij gebruik van andere materialen dan schoon en droog medium- of hardhout, zoals verlijmd hout, triplex en geverfd hout, die abnormale brandeigenschappen hebben.
  6. Normale slijtage: Slijtage die optreedt door normaal gebruik.
  7. Schade door oververhitting of vorst: Barsten in de goederen als gevolg van oververhitting of vorst.
  8. Onjuiste inbranding: Als de goederen niet op de juiste wijze zijn ingestookt volgens de instructies en/of het schema.
  9. Haarscheurtjes door uitzetting en krimp: Normale haarscheurtjes in de goederen door uitzetting en krimp in zowel de koepel als de vloerdelen.
  10. Gebrek aan onderhoud: Als de goederen niet schoongehouden zijn volgens de gegeven instructies, zoals beschreven in ‘onderhoud gasbrander Avanzini’ en ‘onderhoud roterende vloer’.
  11. Overmacht: Situaties van overmacht die buiten onze controle vallen.
  12. Ingeval er in dezelfde ruimte als waar de goederen geplaatst zijn, andere activiteiten plaatsvinden of plaats hebben gevonden, zoals maar niet uitsluitend deeg maken, die schade aan de goederen hebben veroorzaakt.
  1. De verkoper zal alleen garantieverplichtingen nakomen als de betreffende zaken en/of materialen zich binnen de landsgrenzen en op het vasteland van Nederland bevinden. Eilanden die tot het Koninkrijk der Nederlanden behoren, vallen buiten deze verplichting.
  2. Als de wederpartij voldoende aantoont dat de geleverde zaken of materialen niet aan de normale eisen voldoen, is de aansprakelijkheid van de verkoper beperkt tot kosteloos herstel van het gebrekkige goed of vervanging van dat goed of een onderdeel ervan, een en ander ter beoordeling van de verkoper.
  3. Als de verkoper onderdelen vervangt in het kader van de garantieverplichting, worden de vervangen onderdelen eigendom van de verkoper.
  4. Als de koper het geleverde naar het buitenland heeft meegenomen, moet de koper het geleverde op eigen kosten bezorgen op het fabrieksadres van de verkoper.
  5. Verkoper is in geval van een terechte garantieclaim slechts gehouden de goederen te repareren of te vervangen dan wel het aankoopbedrag terug te storten. Verkoper kan in geen enkel geval aansprakelijk worden gesteld voor indirecte schade of vervolgschade noch voor letselschade, brandschade, inkomstenderving of verwachte inkomstenderving.
  6. Verkoper behoudt zich het recht voor elke garantieclaim te onderzoeken en te beslissen over de manier waarop de claim wordt behandeld.

Artikel 12 – Aansprakelijkheid

  1. Iedere aansprakelijkheid voor schade wordt door verkoper uitgesloten, behoudens schade als gevolg van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van verkoper, of en voor zover schade op grond van de wet niet kan worden uitgesloten.
  2. Als er al sprake is van aansprakelijkheid is verkoper alleen aansprakelijk voor directe schade. Aansprakelijkheid voor indirecte schade, waaronder begrepen gederfde winst, gevolgschade, geleden verlies, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie, is nadrukkelijk uitgesloten.
  3. Iedere aansprakelijkheid voor directe schade van verkoper jegens wederpartij, uit welke hoofde dan ook, is per gebeurtenis (waarbij een samenhangende reeks gebeurtenissen als één gebeurtenis geldt) beperkt tot het daadwerkelijk door wederpartij aan verkoper betaalde factuurbedrag van de desbetreffende maand waarin de schade heeft plaatsgevonden inclusief verzendkosten, waarbij de aansprakelijkheid van verkoper is in ieder geval steeds beperkt tot de hoogte van het door de verzekeraar uitgekeerde bedrag in een specifiek schadegeval.
  1. De verkoper kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade die voortvloeit uit gebreken aan de goederen, ongeacht of deze gebreken optreden vóór of na vervanging of reparatie van het product, en ongeacht of deze schade het gevolg is van nalatigheid van de verkoper.
  2. Verkoper is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook, ontstaan doordat verkoper is uitgegaan van door of namens wederpartij verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
  3. Wederpartij vrijwaart verkoper voor eventuele aanspraken van derden op welke rechtsgrond dan ook, die in verband met de uitvoering van een overeenkomst schade lijden en waarvan de oorzaak niet aan verkoper toerekenbaar is.

Artikel 13 - Reclames en retouren

  1. De wederpartij moet bij aflevering controleren of de geleverde goederen aan de koopovereenkomst voldoen. De bepalingen van het artikel 7 Transport blijven onverminderd van kracht.
  2. De wederpartij kan geen beroep doen op non-conformiteit van de geleverde goederen als hij het onderzoek bij aflevering nalaat of de verkoper niet binnen de hieronder genoemde termijnen schriftelijk op de hoogte stelt van gebreken:
  1. Zichtbare gebreken moeten binnen tien (10) dagen na ontvangst van de goederen worden gemeld.
  2. Verborgen gebreken moeten onmiddellijk na ontdekking, maar uiterlijk drie (3) maanden na aflevering van de goederen, schriftelijk worden gemeld.
  1. Klachten moeten schriftelijk worden ingediend met vermelding van de bestelgegevens, factuur- en vrachtbriefnummers.
  2. Gereclameerde goederen mogen alleen worden teruggezonden met uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de verkoper.
  3. Afhandeling van Klachten: Bij gegronde en correct ingediende klachten is de verkoper, naar keuze en rekening houdend met de belangen van de wederpartij en de aard van de klacht, verplicht tot een van onderstaande opties:
    1. Aflevering van het ontbrekende;
    2. Verlening van een prijskorting;
    3. Herstel van de geleverde zaken;
    4. Vervanging van de geleverde zaken;
    5. Restitutie van de kostprijs tegen teruggave van de geleverde zaken.
  4. De verkoper zal binnen een redelijke termijn na correcte melding van de klacht een keuze maken en zijn verplichtingen binnen een redelijke termijn nakomen.
  5. De verkoper respecteert en accepteert de wet ‘kopen op afstand’ zoals beschreven in de gewijzigde wet van 13 juni 2014. Deze wet is bedoeld voor transacties tussen bedrijven en consumenten en is in eerste instantie niet van toepassing op zakelijke transacties. Daarnaast is de wet ‘kopen op afstand’ is niet van toepassing als de goederen speciaal voor de verkoper besteld moeten worden.
  6. Bij retouren moeten de zaken in de originele verpakking, ongebruikt en onbeschadigd, conform de door de verkoper verstrekte instructies en voorzien van het verstrekte retournummer/code en op eigen kosten worden verzonden.

Artikel 14 – Services

  1. De verkoper biedt naast de verkoop van goederen ook services aan. Een overzicht van de aangeboden services zijn te vinden op de website, zie: https://www.fornitalia.nl/horeca-klantenservice/.
  2. De tarieven voor de services kunnen periodiek worden herzien en aangepast door de verkoper. Eventuele reiskosten die door de verkoper worden gemaakt in verband met het verlenen van de services, worden afzonderlijk in rekening gebracht. Deze kosten worden berekend op basis van de werkelijke kosten die de verkoper maakt. Betaling dient te geschieden volgens de bepalingen in deze algemene voorwaarden.
  3. De verkoper garandeert dat de verleende diensten met de nodige zorg en vakmanschap worden uitgevoerd. Eventuele klachten over de verleende diensten dienen binnen vijf dagen na uitvoering schriftelijk te worden gemeld aan de verkoper.
  4. Als de verkoper geen of niet volledig de diensten kan verlenen omdat de goederen niet zijn geïnstalleerd volgens de handleidingen en/of lokale bouwvoorschriften, of als ze zijn gebruikt met ongeschikte materialen, oververhit zijn geraakt, of niet goed zijn onderhouden, worden de kosten zoals het uurtarief, voorrijkosten en reiskosten alsnog in rekening gebracht aan de wederpartij.
  5. Ieder aansprakelijkheid voor schade wordt door verkoper uitgesloten, behoudens schade als gevolg van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van verkoper. De bepalingen van het artikel 12 Aansprakelijkheid zijn onverminderd van kracht.

Artikel 15 – Eigendomsvoorbehoud

  1. Behoudens het bepaalde in dit artikel, gaat de eigendom van en het risico voor de goederen over op de wederpartij bij aflevering.
  2. De afgeleverde zaken worden pas eigendom van de wederpartij als deze alle verplichtingen uit hoofde van alle (eerdere of latere) koopovereenkomsten met de verkoper heeft voldaan, inclusief vorderingen tot schadevergoeding wegens niet-nakoming, rente en kosten. Indien betaling in termijnen is overeengekomen, gaat het eigendom pas over wanneer alle termijnen volledig zijn voldaan en de gehele koopsom is betaald.
  3. De wederpartij is verplicht binnen redelijke grenzen mee te werken aan alle maatregelen die de verkoper wil treffen ter bescherming van de afgeleverde zaken en/of het eigendomsrecht daarop.
  4. Als derden enig recht op de onder eigendomsvoorbehoud afgeleverde zaken willen vestigen of doen gelden, moet de wederpartij de verkoper hiervan onmiddellijk schriftelijk op de hoogte stellen.
  5. Zolang het eigendomsvoorbehoud geldt, mag de wederpartij de afgeleverde zaken alleen be- of verwerken of doorleveren in de normale uitvoering van zijn bedrijf.
  6. Na be- of verwerking van de zaken wordt de verkoper (mede)eigenaar van de gevormde zaken, en zal de wederpartij deze zaken van rechtswege voor de verkoper houden.
  7. Als de verkoper niet de eigendom van de door de wederpartij gevormde zaken verkrijgt, wordt op deze zaken van rechtswege een pandrecht gevestigd ten behoeve van de verkoper. De wederpartij verleent nu alvast haar instemming en medewerking hiervoor.
  8. Als de wederpartij zijn betalingsverplichtingen niet of niet tijdig nakomt, of als er gegronde vrees bestaat dat dit zal gebeuren, is de verkoper gerechtigd om de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken, de be- of verwerkte zaken, en de zaken waarop een pandrecht rust, bij de wederpartij of derden weg te halen. De wederpartij is verplicht hieraan mee te werken, op straffe van een forfaitaire schadevergoeding van 10% van het verschuldigde bedrag, met een minimum van €230,00 per dag dat de wederpartij in gebreke blijft.
  9. De verkoper heeft het recht van retentie op alle zaken van de wederpartij die zich onder haar bevinden, als de wederpartij niet aan haar betalingsverplichtingen voldoet of anderszins niet aan haar verplichtingen jegens de verkoper voldoet.

Artikel 16 – Bescherming persoonsgegevens

  1. Door de wederpartij bij opgave van een bestelling ingevoerde persoonlijke gegevens zullen worden opgenomen in een bestand. Deze gegevens zullen worden gebruikt voor de uitvoering van de bestelling van de wederpartij.
  2. De aan verkoper verstrekte gegevens voor ontvangst van mailings zullen door verkoper niet aan derden verkocht of verhuurd worden. Indien u uit ons e-mail bestand verwijderd wenst te worden kunt u een e-mail versturen naar info@fornitalia.nl waarna uw adres per omgaande uit ons bestand verwijderd wordt.
  3. Verwerking van de gegevens zal geschieden in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming.

Artikel 17 - Toepasselijk recht

  1. De overeenkomsten tussen verkoper en wederpartij zijn onderworpen aan het Nederlandse recht. Het Weens Koopverdrag (Verdrag der Verenigde Naties inzake internationale koopovereenkomsten, Wenen 11 april 1980, Trb. 1981, 184 en 1986, 61), is op deze overeenkomst niet van toepassing.

Artikel 18 - Geschillen

  1. Alle geschillen die tussen partijen ontstaan naar aanleiding van hun overeenkomst, nadere overeenkomsten, of andere handelingen in samenhang met de onderhavige overeenkomst (zoals onrechtmatige daden, onverschuldigde betalingen en ongegronde verrijkingen), zullen worden beslecht door de Rechtbank te ‘s Hertogenbosch tenzij dwingende competentieregels anders bepalen.
  2. Een geschil wordt geacht aanwezig te zijn, zodra één van de partijen zulks verklaart.
  3. Een geschil met betrekking tot een bepaalde rechtsvordering moet door de wederpartij binnen één jaar nadat de rechtsvordering is ontstaan en aan de verkoper bekend is geraakt, aanhangig worden gemaakt, onverminderd de mogelijkheid van eerder verval of verjaring volgens de wet.

Artikel 19 – Wijzigingen voorwaarden

  1. Verkoper behoudt zich het recht voor deze voorwaarden eenzijdig te wijzigen.
  2. Van toepassing is steeds de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de desbetreffende rechtsbetrekking met verkoper.
Contact Fornitalia
Bel ons:+31(0)615958990 Ma t/m Vr | 09:00 - 17:00
Mail ons: info@fornitalia.nl Wij staan voor je klaar
Vraag een gratis demo aan! Klik hier voor meer informatie
Contact
Aan het laden...